Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
November 3, 2013
Image Size
1.7 MB
Resolution
3458×3437
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
12,839 (4 today)
Favourites
2,209 (who?)
Comments
143

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×
Well Professor I'm Stumped by Ry-Spirit Well Professor I'm Stumped by Ry-Spirit
Got into my Professor Layton hype again after playing Ace Attorney Duel Destiny, wait what?! LOL yes I know, sometimes I play something and then start hyping for somethng totally different. WELL not completely different, I mean Ace Attorney and Layton did have a crossover. But yes Ry is strange like that. I remember one time I was watching Batman and suddenly had the urge to look up Benedict Cumberbatch cos Batman reminded me of Sherlock Holmes. ANYWAYS. I hope you guys like this fan art, I put a lot of extra time into this to make it as good as possible, I also made the effort to take shots of various stages in the drawing and will upload a tutorial page to show how this artwork was done, havent done one of those tutorial for ages ^^ So look forward to that. But yes in this artwork I wanted to put Luke as the main focus, as you can see he is playing a Layton 3DS XL (It is not a real thing by the way, I wish), and he seems to be stumped! Lucky for him Flora seems to have figured it out, smart girl. I also want Layton in the artwork but less of a focus, so there you can see him in the background reading a book, who knows what he is reading. Also Im a big fan of the animals in the game, I especially like the robot dog and hamster and the parrot as you can probably tell, they are so adorable and HELPFUL in the games. Speaking of which, do you wanna know which Layton game is my favourite? I love Professor Layton and the Unwound Future, because I am a big fan of time travel, and also this is the Layton game that has actually made me cry, probably the ONLY game that has made me cry ever, the ending.. omg all the feels. So yes there you go, also wanna say thanks to my friend =S-bro for helping me come up with a good name for this piece, Im not the best with coming up with names as you probably already know. THAT IS ALL! Look forward to the tutorial! And if you have read all this then I just wanna applaud you for doing so, I dunno why you even bother reading this massive amount of text! I am actually half trolling and seeing if anyone actually reads this, yes this is in fact a test, testing your patience, an experiment, for my own amusement. OR maybe this itself is a puzzle, why not? You guys like puzzles? Here's a puzzle. And by answering in the comments below I would have seen that you HAVE indeed read all these text, and as an appreciation for your patience, I will come by your page and give you a llama or something ^^, you dont even have to answer it correctly, but if you can then good job you. OK here's the puzzle: "What has a face and two hands but no arms or legs?" YUP! Good luck you smart Ryceballs.

If you are interested in buying this as a print, please click here for more info ry-spirit.deviantart.com/journ…
For a deeper relationship with me, you can follow me at:
Facebook: www.facebook.com/ryspiritart
Tumblr: ry-spirit.tumblr.com
Youtube: www.youtube.com/ryspirit
Add a Comment:
 
:iconskyheart42:
Skyheart42 Featured By Owner Jan 12, 2015  Hobbyist General Artist
Clock.
Reply
:iconkamliee:
Kamliee Featured By Owner Dec 31, 2014  Hobbyist Traditional Artist
Cute!
Reply
:iconwolf-in-a-dress:
wolf-in-a-dress Featured By Owner Aug 7, 2014  Hobbyist Digital Artist
A clock! Anyone who didn't read the whole artist comments but scrolled through the comments is probably super confused right now. Luke's face in this is adorable! I really like the arrangement.
Reply
:iconry-spirit:
Ry-Spirit Featured By Owner Aug 7, 2014  Professional Digital Artist
lol. yes clock is correct. <3
Reply
:iconyinukume:
YinUkume Featured By Owner Mar 1, 2014  Hobbyist General Artist
This is an amaxing piece! I love how you included all the different "extras" (robot dog, partot, hamster) and the style... <3

Also, I'd say a smiley doing jazzhands ^^ or one of those poster-thingys they put on the fences of construction sites with those guys holding up there hands shouting "no entry beyobd this point!!!!"... but I'm probably really far off XD
Reply
:icongerman-mutt:
German-Mutt Featured By Owner Feb 19, 2014  Hobbyist Digital Artist
OH MY GAWD. I think I love you ;_;.
These are my fav games :D.
Beautiful fanart!
Reply
:icond-idara:
D-idara Featured By Owner Feb 12, 2014  Hobbyist Traditional Artist
I WANT THAT 3DS.
Reply
:icone-manga:
e-Manga Featured By Owner Feb 10, 2014
this looks great! where did you learn how to paint digitally?
Reply
:iconry-spirit:
Ry-Spirit Featured By Owner Feb 11, 2014  Professional Digital Artist
well i followed a live tutorial by an artist called Cuson, then since then i just been using those steps. and just experimented and found my own style
Reply
:icone-manga:
e-Manga Featured By Owner Feb 11, 2014
cool, your pictures got me fired up again to get into digital coloring :) also I noticed you live in australia :) me too I live in Queensland
Reply
:iconramwoc87:
RAMWOC87 Featured By Owner Feb 6, 2014  Hobbyist Digital Artist
Your art style is amazing! XD
Reply
:iconlotsoflowe:
LotsOfLowe Featured By Owner Jan 17, 2014
Omg so cute :D love it :meow: 
Reply
:iconsorbetberry:
SorbetBerry Featured By Owner Jan 5, 2014  Hobbyist
It's beautiful and adorable :) I love the use of shapes! Your work always looks like it's popping off the page~
Reply
:iconchaotixjewels:
ChaotixJewels Featured By Owner Jan 4, 2014
This is how I feel when one of the puzzles stumps me when I'm playing a Professor Layton game. Great job on the picture!
Reply
:iconhoodieslenderverse:
HoodieSlenderverse Featured By Owner Jan 4, 2014  Hobbyist General Artist
*Tackle hugs Layton* YAY! FAVE GAME EVER! ouo Now i have to play Miracle Mask...AGAIN ONCE I FIND IT! D: PLZ DON'T LEMME LOSE ANY MORE OF MY FAVORITE DS GAMES!!
Reply
:icondscapades:
Dscapades Featured By Owner Dec 19, 2013  Hobbyist Traditional Artist
these lines Ry *q*
Reply
:iconmysticshonu:
MysticShonu Featured By Owner Dec 5, 2013
a clock! (totally didn't copy other answers lol)
Reply
:iconmidnightblack-x:
midnightblack-x Featured By Owner Nov 29, 2013  Hobbyist General Artist
A clock! 
Reply
:icondark-emerald123:
Dark-Emerald123 Featured By Owner Nov 22, 2013  Student Artist
A clock
Reply
:iconjamespongebob:
jamespongebob Featured By Owner Nov 13, 2013  Hobbyist Traditional Artist
A clock?
Reply
:iconallex82:
allex82 Featured By Owner Nov 11, 2013  Hobbyist Photographer
soooo cool:D (Big Grin)
Reply
:iconfmadbzfans:
FMADBZFans Featured By Owner Nov 10, 2013
Wow, it still looks awesome Ry! c:

Reply
:iconsonicboom28:
Sonicboom28 Featured By Owner Nov 9, 2013  Hobbyist Digital Artist
idk why but I thought that was Dipper and Mabel, aka Dipping Sauce and Lady Mabeltan
Reply
:iconasu-hime:
Asu-hime Featured By Owner Nov 9, 2013  Hobbyist General Artist
AMG, can't process the adorableness *A*
Reply
:iconelementhaze:
ElementHaze Featured By Owner Nov 9, 2013  Professional Filmographer
Oh the cuteness
Reply
:iconsusuri-chan:
Susuri-chan Featured By Owner Nov 9, 2013  Hobbyist General Artist
WOW! AWESOME! 
The pic is soooo cool! 
I wanna have such a DS too... *sob*
Sooooo awesome! 
Reply
:iconsuuchann:
Suuchann Featured By Owner Nov 8, 2013
I think the answer is this www.sketchtoy.com/54823270
AWESOME DRAWING BTW <33 I love Proffesor Layton so much :'D 
Reply
:iconkellyylee:
KellyyLee Featured By Owner Nov 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
:iconami-desu: look :iconcrai-plz: 
Reply
:icona-hyue:
a-hyue Featured By Owner Nov 8, 2013  Hobbyist General Artist
oh
oh
ohhhhhhhhhhhhhh
:iconzoominplz:

Holy
shizz
:iconcannotevenplz:
Reply
:iconemotheferret:
emotheferret Featured By Owner Nov 7, 2013  Student Traditional Artist
The answer is.... Andross. www.google.com/imgres?imgurl=h…
Reply
:iconlejla-tomic-art:
Lejla-Tomic-Art Featured By Owner Nov 7, 2013  Hobbyist
I love the professor Layton games so much and this is too good to describe it with words! :squee:
Reply
:iconw0rld-eater:
W0RLD-EATER Featured By Owner Nov 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
:jsenn:
    The riddle was pretty easy.
    Is that kid completely stupid? :lmao:
    Anyway, great job! I've looked at the guide too, I plan on using some of your techniques. :D
Reply
:icontwilight-girl22:
twilight-girl22 Featured By Owner Nov 7, 2013  Hobbyist General Artist
Wahhh Professor Layton!!! So awesome!!! ^O^
You're drawing is really well-made!!! *O*
Reply
:iconplushieribbon:
PlushieRibbon Featured By Owner Nov 7, 2013  Hobbyist General Artist
A really have no idea, is it an animal? Haha :)
Reply
:iconnaochiko:
naochiko Featured By Owner Nov 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
Wow, this is beautiful! xD
Reply
:iconkayetlin:
kayetlin Featured By Owner Nov 7, 2013
haha, that was the riddle in Pokemon when they were in that weird town trying to find the gym
Reply
:iconmelonbun695:
melonbun695 Featured By Owner Nov 6, 2013  Student Digital Artist
everyone keeps saying clock but what if its like a mutated ditto.
Reply
:iconnhd76:
NHD76 Featured By Owner Nov 6, 2013  Hobbyist Digital Artist
A CLOCK !?
Reply
:iconrandomrails:
RandomRails Featured By Owner Nov 6, 2013   Filmographer
The series I never got into, but one day I so totally will. Very nice artwork, btw.
Reply
:iconkkstar97:
kkstar97 Featured By Owner Nov 6, 2013
A clock. Are you even trying to stumps us???
Reply
:iconkagaminelink:
KagamineLink Featured By Owner Nov 6, 2013  Hobbyist General Artist
Um..........uh........a clock?
Reply
:iconsqueakytoybox:
SqueakyToybox Featured By Owner Nov 5, 2013  Hobbyist Digital Artist
i actually read the whole description even though my eyes were asking my brain
why i was doing it because it was big hunk of text and it hurt my eyes XD
hahaha, love the drawing! :heart:
Reply
:iconry-spirit:
Ry-Spirit Featured By Owner Nov 5, 2013  Professional Digital Artist
haha well done. U SHOULDNT HAV
Reply
:iconomnomlicious:
Omnomlicious Featured By Owner Nov 5, 2013  Student
*Thinking*

*thinking closer*

*Thinking uncomfortable close*

*point*

A CLOCK!
Reply
:iconry-spirit:
Ry-Spirit Featured By Owner Nov 5, 2013  Professional Digital Artist
i see wat u did thar
Reply
:iconteengamer08:
Teengamer08 Featured By Owner Nov 5, 2013  Hobbyist Artist
Awesome art for an awesome series. :) Well done!
Reply
:iconrutana:
Rutana Featured By Owner Nov 5, 2013  Student Writer
English isn't my natural language, so I might be wrong with the "face" part... but could it be a clock?
Reply
:iconry-spirit:
Ry-Spirit Featured By Owner Nov 5, 2013  Professional Digital Artist
u r correct mam
Reply
:icondrakewithx:
DrakEwithX Featured By Owner Nov 5, 2013
" testing your patience"
I feel like I was used D:
great drawing (:
PD: the rest of a murdered body? 
Reply
:iconkagaminelink:
KagamineLink Featured By Owner Nov 6, 2013  Hobbyist General Artist
:lol:
Reply
Add a Comment: