Shop More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
May 7, 2013
Image Size
977 KB
Resolution
2433×2312
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
36,709 (2 today)
Favourites
4,667 (who?)
Comments
242

License

Creative Commons License
Some rights reserved. This work is licensed under a
Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 License.
×
Lunch time by Ry-Spirit Lunch time by Ry-Spirit
ANNNNNDDDD ITS TASTING TIME! I kinda lied when I said Pokemon month was over, wow this Pokemon month has gone on for far too long! Like almost 3 months now! Well I am not too bothered, in fact I don't want Pokemon month to ever stop, I am having so much fun drawing these! My excuse is that I have been travelling and doing commission work so just let me enjoy my Pokemon drawings ok? Thank you :'D I love you. OK, so I decided to draw a typical food scene from Pokemon, with Cilan being the chef, no offense to Brock.. but Cilan is the real deal when it comes to food am I right?

Also as you can see from my recent artworks, I have been experimenting with perspective quite a bit, the good thing about drawing the characters in these blocky chibi form is you can really put them together in almost a LEGO kinda way. Like dividing them into grids and placing the characters within their block space. And I gota say, I don't wanna blow my own horn here but I think I might have leveled up when it comes to perspective! *level up music here* I have been following the formulas and adding vanishing points and stuff before I begin drawing, I never realised how useful putting grids on your artwork is until now... Im slow ok :I Anyway I hope you enjoy this artwork, it was really really fun to draw, I loved adding the little kitchen tools and drawing the teapots and fruits XP OH and of course how can I forget the delicious looking fried Ryce! ba dum chhh

If you are interested in buying this as a print, please click here for more info [link]

For a deeper relationship with me, you can follow me at:
Facebook: [link]
Tumblr: [link]
Youtube: [link]
Add a Comment:
 
:iconbanditofbandwidth:
BanditofBandwidth Featured By Owner Oct 18, 2014  Student Digital Artist
This makes me wanna watch pokemon all the way X)
Reply
:iconshrilly-kun:
Shrilly-kun Featured By Owner Oct 5, 2014  Hobbyist Traditional Artist
BROCK IS NOW RETIRED.
Reply
:icongengarnoir:
GengarNoir Featured By Owner Aug 19, 2014  New member Hobbyist General Artist
Someone needs to make a plz icon of that Pansage. That pansage looks creepy *shiverlaugh*
Reply
:iconry-spirit:
Ry-Spirit Featured By Owner Aug 20, 2014  Professional Digital Artist
Lol
Reply
:icongengarnoir:
GengarNoir Featured By Owner Aug 20, 2014  New member Hobbyist General Artist
I am serious OMF :iconsobcryplz: it is creeping me out
Reply
:iconmemiorsofanotaku:
MemiorsOfAnOtaku Featured By Owner Jun 10, 2014
Dig your style!
Reply
:iconocarinaoftimewoman:
ocarinaoftimewoman Featured By Owner May 19, 2014  Hobbyist Traditional Artist
OMG that's sooo cute
Reply
:iconk0di:
k0di Featured By Owner Apr 22, 2014  Student General Artist
i dont trust that pikachu. i bet its a ditto :v
Reply
:iconchocokatte:
Chocokatte Featured By Owner Dec 11, 2013  Student General Artist
it's amazing! :3Fangirl Flailing Emote 
Reply
:icondemonqueen17:
DemonQueen17 Featured By Owner Nov 6, 2013  Hobbyist General Artist
Such a cute picture.
Reply
Add a Comment: